torek, 28. oktober 2014

Dogovor - Placement

Obiskala sem zasebno šolo, ki šteje 200 dijakov in izvaja programa (ki sta podobna) našemu strojnemu tehniku in tehniku mehatronike. Moram priznati da imajo kurikul strojnega tehnika zelo praktično naravnan.

Prvo leto izobraževanja dijaki bolj ali manj sedijo v učilnicah in v praktičnih delavnicah. Drugo in tretje leto pa imajo manjši delež pouka v učilnici, večji pa v podjetju. Ja, v podjetju. Torej, tu je koncept nam poznanega medpodjetniškega izobraževalnega centra jasen. Ljudje so zaposleni v podjetji in strokovni profili ki delajo v podjetju hkrati tudi poučujejo. Oseba, ki je zaposlena v podjetju poučuje max. do 6 ur tedensko v razredu, preostali del pa preživi na delovnem mestu v podjetju. V podjetju imajo v ta namen dve učilnici in delo poteka izmenično v proizvodnji in učilnici.

Podjetje se ukvarja z maloserijsko proizvodnjo, razvijanjem projektov, svetovanja strankam ki želijo proizvajati izdelke in za to potrebujejo ustrezna orodja, rišejo, modelirajo, konstruirajo, izdelujejo, itd. vse za zunanje naročnike. Njihovi posli so obsega od 500,00 do 10.000,00 eur, večji poslov ne prevzemajo, ker jim časovno ne uspe. So zelo pomemben element v fazi razvoja orodja za kasnejšo proizvdonjo izdelkov. Izdelajo prototip ga izročijo podjetju, nato pa podjetje oz. njihov naročnik poišče podjetje ki lahko izdela orodje za velikoserijsko proizvodnjo in šolsko podjetje mu posreduje vso pripravljeno dokumentacijo. Stranka oz. naročnik s tem prihrani velik del stroškov ker se s tem ne ukvarja profesionalno podjetje za izdelavo orodij namenjenih velikemu številu proizvodov in hkrati prihranijo čas tem večjim podjetjem, torej porces lažje steče.

Dijaki so v vse te ralne projekte vključeni, glede na znanje ki ga imajo in glede na obseg znanja, ki si ga želijo pridobiti. Nekateri dijaki, ostanejo po zaključku šolanja še za leto dni, z namenom prodobitve dodatnih znanj in si s tem izboljšajo možnosti za zaposlitev. Ni kaj, motivacija je bistveno višja kot pri nas in to kljub temu da se ukvarjajo z visoko stopnjo brezposelnosti.

Šola preživi iz šolnin, projektov ki jih izvajajo ter pravic iz naslova patentov, ki jih je zaščitil donator - ustanovitelj šole. Nekaj denarja pridobijo tudi s strani ministrstva, vendar so pri tem omejeni, ker so zasebna šola. Za razliko od naših zasebnih šol, ki prejmejo 85 % denarja od MIZŠ-ja, ga tu lahko pridobijo največ 60 % in še to zelo težko, kvaliteta mora biti res na izjemno visokem nivoju (merila s katerimi preverjajo dosežen nivo kvalitete).

Aktivnosti dijakov smo razdelili v dve veliki skupini, prva so učna mesta in naloge, ki jih bodo opravljali in druga so kulturne aktivnosti.

Učna mesta

Dogovorili smo se da bodo dijaki prvi teden prakse preživeli s sovrstniki v učnih delavnicah in pri štirih urah pouka. V delavnicah bodo delali na ročno obdelovalnih strojih, pri pouku pa risali načrte v CAD-u, poslušali o materialih, se učili angleščine in programiranja.

V drugem, tretjem in četrtem tednu bodo z delom v podjetju začenjali ob 8.00, vsak teden pa bodo delali na enem izmed področji. Tako bodo spoznali sam proizvodni proces, postopek načrtovanja in risanja, postopek meritev in kontrolo. Delo bodo opravljali do 16.00, nato pa bodo imeli vsak dan še šolsko uro pouka, dvakrat programiranje, dvakrat risanje in enkrat materiale, seveda vse v angleščini.

Podjetje




Učne delavnice


 
Kulturne aktivnosti

Dijaki si bodo po v naprej pripravljenem načrtu ogledali
  • Barcelono (dva dni - za vikend),  
  • Vall de Nuria (en dan - vikend),
  • podjetje Matrix in muzej (en dan - vikend),
  • samostan in etnografski muzej v kraju namestitve. 
To je sicer grob okvir mobilnosti, vendar dovolj, da si lahko nekdo predstavlja in razloži kaj bodo dijaki tu počeli. 

 Sagrada Familia

Gaudijevo delo

Rambla

Tržnica



 Park Guell

Fontana Magica

Ni komentarjev:

Objavite komentar